Про нас

ЩО МИ РОБИМО

Далі ...
Бенефіціари

 

Далі ...
проект фінансується

 


Європейським Союзом

Комунікуємо реформи

Що комунікувати: Угоду про асоціацію як угоду/документ чи пояснювати громадянам суть реформ та їх вплив на повсякденне життя?  Думки учасників чергової ранкової дискусії 31 травня 2016 “Комунікуємо реформи” співпадають з думками Етель Халлісте, колишнього прес-секретаря Міністерства закордонних справ Естонії: життєво важливо пояснювати суть реформ та їх вплив на повсякденне життя, навіть якщо необхідно сказати непопулярні чи не надто оптимістичні речі. 

Стратегічні комунікації є одним з найважливіших компонентів процесу інтеграції із Європейським Союзом та НАТО. Співгромадяни бажають знати, які реформи заплановано, яких змін очікувати, як ці зміни вплинуть на їх повсякденне життя. І це - серйозні виклики, адже відповіді на питання потребують значних зусиль з боку комунікаторів.

В чому різниця між час від часу підтримкою окремих ініціатив Уряду та систематичним та послідовним інформуванням щодо впливу реформ на повсякденне життя громадян? У першому випадку повідомлення загальні й простіші, у другому - потребують деталей та інструкцій. Нас цікавить другий випадок - стратегічні комунікації. Що є це таке? Стратегічні комунікації - це практика систематизованого застосування процесів, стратегій та принципів комунікації з метою досягнення позитивних соціальних змін. Саме стратегічні комунікації працюють на перспективу: впливають на думки, ставлення та, в кінцевому рахунку, поведінку людей, адже всі реформи вимагають зміни поведінки.

При комунікуванні реформ важливе чітке розуміння й погодження купи речей: яка реформа? ким та для чого здійснюється й чому саме ця реформа? що тягне за собою ця реформа? що зміниться та коли? хто впроваджує  зміни та хто за них відповідає? якщо зміни передбачають певні негативні аспекти, варто продумати, яким чином їх мінімізувати, але пояснювати все це теж треба, максимально чесно й прозоро. Важливо пояснювати, що буде відбуватись, і це має бути постійний та послідовний потік інформації.

5 стратегічних аспектів, які слід враховувати: цільова аудиторія, яка зміна поведінки необхідна, які повідомлення будуть доречними, які канали комунікації будуть найефективнішими, як буде здійснюватися моніторинг та оцінка процесу комунікації.

Що під силу стратегічним комунікаціям? Допомогти визначити й усунути перешкоди на шляху реформ, cформувати “почуття відповідальності за реформи на місцях”, забезпечити прозорість реформ,  змінити мислення, розвіяти тривоги, продемонструвати переваги. Стратегічні комунікації працюють на достовірні, актуальні, переконливі повідомлення, їх завдання: пояснювати, інструктувати, закликати до дій. 
 
Проте стратегічні комунікації не в змозі переконати підтримувати реформу всіх тих, хто не зацікавлений у змінах; стратегічні комунікації не можуть бути відокремленим видом діяльності, в якому відсутні спроби створення коаліцій як частини діалогу між державним та приватним секторами; стратегічні комунікації не в змозі змінити образ мислення та особисту думку без наявності довіри до комунікатора; не можуть слугувати підміною понять  “відповідальності за реформи на місцях” та лідерства. 
 
Водночас, стратегічні комунікації допомагають координувати та інтегрувати усі аспекти комунікаційної роботи: зв'язки з громадськістю та із засобами масової інформації, внутрішні комунікації, спілкування з донорами, роботу на підвищення рівня обізнаності тощо. Керуючись принципами стратегічних комунікацій, ви забезпечите найбільш ефективне застосування часто обмежених ресурсів (людських, фінансових, часу). 
 
Дискутуючи на тему комунікування реформ, ми запросили до розмови пані Зоряну Міщук, представника Української сторони Платформи громадянського суспільства. Її баченню процесу проект готує окрему статтю, тож, до зустрічі :-)