Про нас

ЩО МИ РОБИМО

Далі ...
Бенефіціари

 

Далі ...
проект фінансується

 


Європейським Союзом

ТЕМАТИЧНА ЗУСТРІЧ З ЖУРНАЛІСТАМИ ЩОДО МЕДУ

6 листопада відбувся інформаційний захід для журналістів щодо запровадження європейських вимог до українського меду, організований Міністерством аграрної політики та продовольства України за підтримки проекту ЄС Association4U.

Суть європейських норм, їх майбутній вплив на галузь, а також особливості державного контролю за дотриманням вимог ЄС журналістам пояснювали заступниця Міністра аграрної політики та продовольства України з питань євроінтеграції Ольга Трофімцева та голова Держпродспоживслужби Володимир Лапа.

Відповідно до оновленого плану виконання Угоди про асоціацію між Україною та ЄС імплементація європейської Директиви по меду запланована до кінця 2019 року. Вимоги ЄС до меду, що будуть зафіксовані у Наказі Мінагрополітики, стануть обов’язковими для виконання – на відміну від вимог відповідного Державного стандарту України, який наразі є добровільним.

Прийнятий Наказ Мінагрополітики встановлюватиме вимоги щодо термінології, маркування, основних характеристик продукту, які передбачають класифікацію за походженням та способом виробництва, а також основні критерії складу меду, за якими його ідентифікують.

Запровадження європейських вимог сприятиме:

  • підвищенню якості меду на внутрішньому ринку;
  • створенню ефективної системи контролю за безпечністю та якістю (словом «мед» зможе називатися тільки той продукт, що відповідає усім вимогам якості та безпечності);
  • підвищенню довіри до меду, що продається на внутрішньому ринку – через обов’язкові вимоги до маркування;
  • спрощенню процедур експорту до ЄС.

Ще однією важливою темою, що прозвучала під час зустрічі з журналістами, стало питання об’єднання пасічників. Про переваги галузевих спілок та про вдалі приклади їх створення розповів Володимир Стретович, президент Спілки пасічників України. Він наголосив на тому, що разом пасічники зможуть ефективніше долати проблеми отруєння бджіл, розширювати та покращувати виробництво, співпрацювати з органами влади, претендуючи на державну підтримку, а також просувати свою продукцію – як на внутрішньому, так і на зовнішніх ринках.