Про нас

ЩО МИ РОБИМО

Далі ...
Бенефіціари

 

Далі ...
проект фінансується

 


Європейським Союзом

Виклики сучасній журналістиці та майстер клас по створенню репортажу

Проект Association4U організував регіональним журналістам – переможцям конкурсу на кращих матеріал про євроінтеграцію майстер-клас від колеги з Німеччини.

23 листопада 2018 року дев’ятеро регіональних журналістів-переможців конкурсу на кращий матеріал на тему євроінтеграції, мали можливість поспілкуватися на професійні теми та повчитися у колеги з Німеччини Інго Петца. Це журналіст-фрілансер, який понад 15 років працює для таких газет як: Süddeutsche Zeitung, Frankfurter Allgemeine Zeitung та Der Standard. Інго розповів про журналістські стандарти та як їх дотримуватись у надскладний  час гібридної війни. Окрім того, експерт також поділився секретами майстерності репортажу. 

Серед проблем сучасної журналістики Інго виокремлює залежність ЗМІ від олігархів, внаслідок чого виникає конфлікт інтересів, адже часто-густо журналіст опиняється у ситуації, коли він критикує власника свого медіа. Окрім того, перед українськими журналістами стоять два особливих щоденних виклики – це дезорієнтація та пропаганда. На думку Інго Петца у цій ситуації найголовніше -дотримуватися журналістських стандартів: не піддаватися загальній хвилі навішування ярликів, відокремлювати факти і судження, коментарі та до усього ставитися критично.

Репортаж

Німецький журналіст значну увагу звернув на репортаж (feature story), який допомагає боротися за увагу користувачів соціальних мереж, зокрема Facebook. Цей жанр дозволяє не лише висвітлювати актуальні й цікаві теми, а й максимально «вмикати» читача в історію. Дуже важливе у ньому використання деталей, що передають атмосферу. Тому збираючи інформацію, журналіст має зважати на те, в чому одягнені його герої, як розмовляють, які книги в кабінеті співпрозмовника, що відбувається навколо. Не дивно, що у Німеччині репортаж – найпопулярніший, і дуже часто читачі, купуючи газету, відразу відкривають третю сторінку (саме там розміщуються матеріали цього журналістського жанру).

Розповідаючи про те, як саме конструювати репортаж, Інго проводить паралелі із фільмом. Перед написанням матеріалу ви маєте провести умовний «кастинг» героїв. Далі збираєте інформацію і конструюєте свій «фільм».

Після яскравих фотографій, заголовку та врізу, найважливішим є перший абзац – «сцена», де розгортатимуться події. Ви маєте знайти щось достатньо яскраве, що б утримувало увагу читача. Якщо такої «сцени» ви не бачите під час збору інформації, скористайтеся красномовністю, кількома реченнями, які зв’яжуть факти докупи. Під час наступного їх викладання важливо, щоб ефект присутності не втрачався.

Інго Петц закликав регіональних журналістів пам’ятати про те, що безвихідних ситуацій не буває. Для прикладу, у 1965 році одному з журналістів редактор дав завдання зробити репортаж про Френка Сенатру. Коли репортер приїхав до свого героя, той відмовився із ним зустрітись, бо захворів. Відкласти матеріал на потім змоги не було, він був запланований саме у найближчий номер. Тоді журналіст зібрав свідчення друзів та тих, хто дуже добре знає Френка Сенатру і таки зробив свій репортаж під назвою «Френк Сенатра захворів». Це історія про те, як перетворити на успіх те, що часом оцінюється як крок до фіаско.